تفریحات وان ترکیه

یکی از جاذبه‌های گردشگری وان در ترکیه آبشار مرادیه است. این آبشار در فاصله ۳۰ کیلومتری شمال شرقی وان واقع شده و از بالاترین نقاط جنوب شرقی کوهستانی شهرستان سرچشمه می‌گیرد. مرادیه ارتفاعی در حدود 18 متر دارد و بخشی از رودخانه مرادیه را تشکیل می‌دهد. این آبشار به دلیل زیبایی و مناظر طبیعی خیره کننده‌ای که دارد، گردشگران زیادی هر چهار فصل به آنجا سفر می کنند.

مسیرهای رسیدن به آبشار

برای رسیدن به آبشار، علیرغم فاصله طولانی نباید نگران باشید. باید از پلی که بر روی رودخانه وجود دارد، عبور کنید و سپس از میان گیاهان و درختان عبور کنید تا به آبشار برسید. اما این مسیر پیاده روی، کوتاه و آسان است و برای اکثر افراد قابل تحمل است. همچنین، این پیاده روی فرصتی عالی برای لذت بردن از طبیعت و تنفس هوای خنک و آرامش بخش است. علاوه بر این، در مسیر رسیدن به آبشار، می‌توانید چشمه‌های آب تازه و بسیار زیبایی را نیز ببینید که تنها به خودی خود دیدنی هستند.

معرفی چند مورد از فروشگاه ها و رستوران های اطراف آبشار مرادیه

۱. رستوران مرادیه: این رستوران در نزدیکی آبشار واقع شده و غذاهای محلی و بین‌المللی را ارائه می‌دهد.

۲. فروشگاه هنر و صنایع دستی مرادیه: این فروشگاه به گردشگران هدایای سنتی و صنایع دستی منطقه را ارائه می‌دهد.

۳. رستوران کوهنورد: این رستوران در نزدیکی آبشار واقع شده و غذاهای محلی را با منظره‌ای زیبا از کوه‌های اطراف سرو کرده است.

۴. فروشگاه یادگاری‌های مرادیه: این فروشگاه به گردشگران یادگاری‌های منطقه را ارائه می‌دهد.

۵. رستوران پارک جنگلی: این رستوران در فضای سبزی واقع شده و غذاهای محلی و بین‌المللی را با منظره‌ای زیبا از آبشار ارائه می‌دهد.

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران