سفر به گرجستان

گرجستان به عنوان یکی از جذاب ترین کشورهای توریستی در جهان شناخته می شود.این کشور در کنار قدمت تاریخی که دارد دارای طبیعت بسیار زیبایی است. تور گرجستان در میان ایرانیان یکی از محبوب ترین تورهای خارجی است. با توجه به شرایط آب و هوای این کشور بهترین فصل سفر به این کشور که برای شما لذت بخش باشد اواسط تیر تا اواسط شهریور است.

جاذبه های گرجستان

صومعه گلاتی یکی از آثار بسیار قدیمی و جاهای دیدنی گرجستان و جزو میراث جهانی یونسکو است. رازهای بسیاری در سینه این کلیسا نهفته است.

صومعه گلاتی یک مجموعه مذهبی متعلق به قرون وسطی است که از جاهای دیدنی کوتائیسی به شمار می‌آید و در مرکز ایمرتی (غرب گرجستان) قرار دارد. این صومعه، که شاهکار عصر طلایی گرجستان است، در سال ۱۱۰۶ به دستور داویت چهارم ساخته شد و امروز یکی از میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود.

این کلیسا یکی از اولین کلیساهای گرجستان است و به فرهنگ و زیبایی کشور ارزش بسیار بالایی بخشیده است.

کلیسای گلاتی، با نام مستعار «عصر طلایی گرجستان»، در دوران امپراتوری بیزانس ساخته شد که به‌خاطر استفاده از طلا در ساختمان و نقاشی‌ها بسیار مشهور است.

دلیل ساخت این بنا، نشان دادن گسترش مسیحیت در تمام گرجستان، حتی در قله کوهستان‌های بلند بود.

گلاتی، از لحاظ تاریخی، یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی و روشنفکری در گرجستان به‌شمار می‌رفت. این صومعه دارای یک آکادامی بود که برخی از مشهورترین دانشمندان، خداشناسان، فیلسوفان و بسیاری دیگر که پیش از آن در کلیساهای ارتدکس خارج از کشور قعالیت داشتند را استخدام می‌کرد.

به‌دلیل فعالیت‌های گسترده آکادمی گلاتی، آن را «یونان نو» یا «آتوس دوم» می‌نامیدند.

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران