جاذبه های هندوستان

هندوستان دارای جاذبه های توریستی جذاب و در عین حال عجیبی است که گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سوی خود جذب میکند. با سفر به این کشورمیتوان از معابد تاریخی که سالیان سال به فعالیت خود ادامه داده‌اند بازدید کرد و مشاهده گر آداب و رسوم دینی مردم هندوستان بود. در این کشور صنعت توریسم جایگاه مهمی در اقتصاد دارد و به همین علت امکانات هتلی و رفاهی مختلف و متنوعی برای گردشگران در شهرهای دهلی، بمبئی،آگرا و جیپور فراهم شده است . با توجه به شرایط آب و هوایی این کشور فصل پاییز و زمستان بهترین زمان سفر به این کشوراست.

هند سرزمین معابد باشکوه‌ دنیا

با سفر به هندوستان به دلیل قدمت این کشور از بناهای تاریخی متعددی مانند کاخ های مجلل ، قلعه‌های باستانی و معابد تاریخی میتوان بازدید کرد . بازدید از معابد هندوستان از جمله جاذبه های گردشگری هستند که تجربه حسی سفر به این کشور را متفاوت خواهند کرد . بزرگ ترین و جذاب ترین معبدی که میتوان از آن بازدید کرد معبد طلایی امریتسار است که زیارتگاه اصلی پیروان آیین سیک است.نکته قابل توجه معبد طلایی امریتسار این است که درهای آن همیشه به روی زائران و بازدیدکنندگان بازاست. این معبد در ابتدا با مرمر ساخته شد و بعدها آن را با طلای واقعی پوشاندن و به همین دلیل به آن معبد طلایی گفته میشود . معماری این سازه به گونه ای است که گردشگران را به وجد می آورد.

قلعه سرخ دهلی (The Red Fort)

قلعه زیبای سرخ (The Red Fort) که مقر قدرت مغول بوده در سال ۱۶۴۸ بنا شده است.اگر بخواهیم از ویژگی های ظاهری این قلعه صحبت کنیم باید گفت که با دیوار های بلند ماسه سنگی به رنگ قرمز و مساحتی حدود دو کیلومتر که توسط یک خندق محصور شده و ورودی اصلی آن، به سمت لاهور در پاکستان است از این رو به دروازه لاهور مشهور است.

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران